Re-Imagine! - Business Excellence in a Disruptive Age

Tom Peters

טום פיטרס היה הראשון שזיהה את חולשתם האדירה של ארגוני הענק הגלובאליים והציג לעולם הניהול את יתרון הקוטן בעסקים ואת העיצוב והמיתוג כנכסים כלכליים וכמקורות ליצירת יתרון תחרותי. ספר ארוך, מבולבל, עמוס, קופצני אך מלא השראה, תובנות והפניות מעניינות. מומלץ לבקר גם בבלוג של פיטרס . מקור להשראה, כיוון, ידע ופעולה.

אתגרי הניהול של המאה ה 21 - החשיבה הניהולית של העתיד

פיטר דרוקר

ספרו האחרון של פיטר דרוקר אבי הניהול המודרני (2005-1909) שנחשב לאדם המשפיע ביותר על הניהול העסקי וכאבי השיווק כתפיסת ניהול. הספר נכתב ערב תום המילניום השני כמדריך למנהלים לקראת המילניום הבא. לדעתי זהו ספר חובה. ספר קשה לקריאה גם במקור, והתרגום לעברית לא מקל על הקורא. למרות הכל - לא לוותר.

הכל על ניהול - אתגרים למנהלי המחר

פיטר דרוקר

הספר המעולה הזה נכתב בשנת 2007, שנתיים אחרי מותו של דרוקר. הכותבת, אליזבת אנדרסהיים, כתבה מפיו של דרוקר את תובנותיו האחרונות על ניהול עסקים. הספר מתעד בשפה קלה וברורה את תפיסות הניהול של דרוקר ופורש בפני הקוראים את השקפותיו על ניהול עסקים בימינו.

לנצח נבנו - 18 חברות מופת

ג'יימס קולינס וג'רי פראס

ספר מופת המנסה (בהצלחה) להתמודד עם השאלה כיצד רק חברות ספורות מצליחות להגיע לדרגת מצוינות עקבית ומתמדת המבטיחה את המשך קיומן כמובילות בתחומיהן במשך עשרות ומאות שנים. ניתן בהחלט לדלג בקריאה הראשונה על הפרק המתודולוגי ולהגיע ישר לעיקר.  

פרה סגולה- לבלוט כדי להצליח

סת' גודין

סת' גודין כותב הרבה. ספרים קצרים וממצים שכדאי לקרוא את כולם. נכון להיום, רק אחד תורגם לעברית וזהו פרה סגולה שיכול להיקרא בקלות התנ"ך של הבידול הדרמטי.

מומלץ מאוד לקרוא בקביעות את המאמרים בבלוג של סת' גודין.

מיתוג רגשי – הדרך לחבר בין מותגים לאנשים

מרק גובה

מי שמחפש ספר לימוד על בניית מותגים, זהו הספר בשבילו. עמוס בכלים, דוגמאות ותיאורי מקרה. הנחת היסוד של הספר היא שרק המיתוג הרגשי מנבא הצלחה למותג בעולם שנהיה טכנולוגי, עמוס מידע וחסוך מגע אנושי. גם אתר האינטרנט שווה ביקור.

אסטרטגיית האוקיאנוס הכחול – יצירת שוק ללא מתחרים

וון צ'אן קים ורנה מובורן

הטענה המרכזית של הספר היא כי החברות המובילות של מחר יצליחו לא על ידי מלחמה ישירה והבסת המתחרים (אוקיאנוסים אדומים מדם) אלא על ידי יצירת "אוקיאנוסים כחולים" של נישות שיווק ללא מתחרים הבשלות לצמיחה. זוהי חדשנות הערך. זהו קסם השיווק!

העולם הוא שטוח - העולם הגלובאלי – החיים במציאות החדשה

תומס ל. פרידמן

תום פרידמן הוא בעל טור קבוע בניו יורק טיימס. בספר הזה הוא סוקר את הגורמים המשטחים את העולם ומתאר ומסביר את האירועים והתהליכים הגלובאליים האחראים ליצירת התמורות המדהימות החיינו: פתיחת השווקים הסיניים וההודיים,להסכמי הסחר העולמיים ולשוק החופשי, לשימוש באינטרנט ובתוכנות הקוד הפתוח, למגמות העדכניות של ניהול ידע, ולהשפעותיהן על החינוך, התרבות, המדע ועל חיינו ועתידינו כמנהלי עסקים ואזרחי העולם.

מיצוב – הקרב על התודעה

אל ריס וג'ק טראוט

יצא לאור לפני יותר מ- 20 שנה והיה אחד ממבשרי מהפיכת השיווק. ריס וטראוט היו הראשונים להכריז כי שדה הקרב בו מתנהלת מלחמת השיווק הוא המוח הלקוח ולא המוצר על המדף. טענת המחברים כי ככל שנצליח להבין את מוח הלקוח כך נצליח להבין כיצד פועל המיצוב נכונה עד היום. השיווק היום דורש יותר ולכן הספר הוא בבחינת הכרחי אך לא מספיק. כללתי אותו ברשימה כי זוהי קלאסיקה שיש לקרוא במילותיהם ובסגנונם של המחברים. 

הבלתי אפשרי אפשרי! – להשתחרר מקיבעונות העבר

ירין קימור

ירין הוא יוצר מחונן של סרטי תעודה, קוסם מעולה וחבר טוב. למען הגילוי הנאות אזכיר שאני מצוטט לא אחת בספר ואף מופיע ברשימת התודות, כך שיש כאן משום אהבה המקלקלת את השורה. בכל זאת אומר שזהו אחד הספרים הטובים ביותר על חשיבה יצירתית שקראתי אי פעם. בטוח שתהנו לקרוא ושבתום הקריאה תהיו יצירתיים יותר.