Why? - 10 of Spades
לשאול מחדש את שאלת היסוד
הלוגו של גאפ ושינוי אסטרטגיית המותג מקדונלד'ס, כהמחשה לצורך בבדיקה מתמדת של רלוונטיות המותג ועוצמת ההבטחה שהוא משדר

בעסקים הכל מוכתב על ידי השוק. לכן, בכל פעם שאנחנו ניצבים מול מכשול או קושי, אני תמיד אומר לעצמי: הקשב לשוק! הקשב לקולו של הלקוח!  בכל הקשור למיתוג ותדמית הכל מוכתב על ידי הלקוח ואנחנו למעשה לא יכולים להשפיע על כלום. בעולם השיווק החדש, הבעלות  על המותג נמצאת למעשה בידי הלקוח!  חברת GAP חוותה זאת לאחרונה על בשרה. כל מה שרצו מנהליה היה להחליף את העיצוב הוותיק והמוכר של הלוגו במשהו עדכנו וקולי יותר. טובי המומחים התגייסו. ההנהלה אשרה. הדירקטוריון אהב....ורק הלקוחות אמרו לא והקימו קול זעקה ברשתות החברתיות. החברה הקשיבה, הפנימה וזרמה עם הלקוחות. השינוי בוטל. הלוגו הישן והאהוב הוחזר.

 

המדריך למחקר שווקים בעידן השיווק החדש

כל הפתרונות, ההברקות והסודות לפיצוח קסם השיווק נמצאים בנקודה כלשהי בין הלב לבין המוח של הלקוחות. לא במשרד, לא במחשב ולא בדוחות המחקר.

תשאלו את הווארד שולץ, המייסד והמנכ"ל של רשת Starbucks. הוא יכול להרשות לעצמו לשלוח אחרים למשימה אבל הוא מתעקש לבקר ב 25 סניפים לפחות ...מידי שבוע!

עולם השיווק החדש מבסס את חוויית הלקוח על מערך מתואם חוצה ארגון. בחברה מוכוונת לקוח, כל אחד אחראי על השיווק!

נסו לחשוב כמה גורמים בחברה משפיעים על חוויית הלקוח. ניהול חוויית הלקוח המבוססת על הבטחת המותג אינה תפקידה הבלעדי של מחלקת השיווק. אם כל הפונקציות בארון לא ייקחו חלק פעיל ביצירה ובטיפוח היום יומי של חוויית הלקוח הלקוחות יתבלבלו במקרה הטוב ויתרגזו וינטשו במקרה הרע.