איך משתמשים בקסם השיווק

הכלל הראשון הוא שבקסם השיווק אין כללים! מספר השימושים האפשריים הוא אין סופי ומוגבל רק על ידי הדמיון. בכל זאת, כמה רעיונות מדליקים:

 

למידה אישית – הדרך הרגילה: שב במשרד ליד שולחן הכתיבה. פתח את קופסת הקלפים (הזהר לא ללכלך ולא לקמט את הפינות). התחל בסדרת הלבבות (השראה). עבור לפי הסדר, קלף אחרי קלף. מאחד ועד שלוש עשרה. התבונן בחזית הקלף (קוסמים קוראים לזה פני הקלף) ונסה לזכור בעל פה את התוכן. עבור לצד האחורי (גב הקלף בשפת הקוסמים) וקרא בעיון את התוכן. רשום הערות, שאלות ותובנות. עשה זאת במחברת מיוחדת אותה הכנת מראש. הקדש כל עמוד של המחברת לקלף אחר. בשולי הדף רשום הערות מועילות ודברים שניתן ליישם בעשייה היום יומית של העסק. הערות חשובות כדאי להדגיש במרקר צהוב. לאחר היישום כדאי לסמן לידן √(בוצע) בצבע אדום.  אם מסיבה כל שהיא לא הצלחת להתמיד לאורך כל 52 הקלפים – עבור לדרך  הלימוד השנייה – דרך הקסמים

 

למידה אישית – דרך הקסמים  (בוקר): הצטיידו בשני טושים (שחור ואדום) וצאו מהמשרד! גשו לבית הקפה המועדף עליכם ( קוסמי השיווק אוהבים את קפה לואיז בתל אביב וחיפה, את תולעת ספרים בכיכר רבין ואת אידלסון 10 במזיאון העיצוב). הזמינו קפה חזק והרגישו את הקסם מתחיל לעבוד.  ערבבו את הקלפים את שתהיו בטוחים שהסדר הראשוני הופר לחלוטין. פרסו אותם על השולחן ושלפו את האחד שכרגע ממש עושה לכם את זה. שאלו את עצמכם למה?  רשמו שלוש אסוציאציות ורשמו אותם על גבי הקלף (למי שלא מסוגל –  ואני יודע שיש כאלה – אפשר לרשום על גבי המפית של בית הקפה). המשיכו לקלף הבא וחזרו על התהליך. גם אם אתם מאוד נהנים, על תעשו את זה עם יותר משלושה קלפים. חזרו למשרד והצמידו את הקלף הנבחר ללוח המודעות. את החפיסה השאירו על שולחן הכתיבה.

 

למידה אישית – דרך הקסמים  (לפנות ערב): עקבו אחרי ההוראות ללמידת הבוקר והחליפו את הקפה באלכוהול החביב עליכם (קוסמי השיווק מזמינים בעיקר קמפארי במיץ אשכוליות אדומות). מקומות מומלצים בהם קסם השיווק עבד ממש טוב: המרפסת של מאנטה ריי ביפו והסככה של פונטה ביץ' באי פארוס.

 

חומר בעירה למפגשים (מדליקים) של חשיבה שיווקית וסיעור מוחות: מספרת אירית ארד- ורום, מנהלת משאבי אנוש בנטפים ישראל: "מפגש חימום מוצלח יכול לעשות את ההבדל בין סדנא מרתקת ואפקטיבית לבין יום שעמום וקיטורים. חלטתי להשתמש בקלפי קסם השיווק במפגש אסטרטגי לתכנון שיווקי אשר רוב משתתפיו היו אנשי ניהול ומכירות. המפגש נמשך יום שלם והערכה שימשה אותנו כתרגיל פותח אשר מטרתו הייתה השראתית- כניסה לעולמות השיווק וחיבור המשתתפים לשפת השיווק. הקלפים נפרסו על שולחן גדול במרכז החדר שהתמונות כלפי מעלה. המשתתפים התבקשו להתבונן בקלפים ולבחור קלף אחד שדיבר עליהם במיוחד. לאחר מיכן כל משתתף התבקש לקרוא את הטקסט בגב הקלף ולספר לשאר האנשים מדוע הוא בחר בקלף וכיצד הנושא מתקשר לנטפים. הקלפים עוררו עניין רב בקרב המשתתפים, שמיד נכנסו לעולם התוכן השיווקי. ההתלהבות והשיח השיווקי אפשרו מעבר מהיר וחד אל תוך הדיון. מדהים היה לראות כיצד מוטיבים מתוך הקלפים הפכו למטבעות לשון במהלך הדיונים וההחלטות".

 

ציטוט בהרצאות ונאומים: כמו שעשה טל ארגמן, מנהל מכירות בחברת פסקל: לפני כשבוע נערך במכללה בה למדתי  טקס  הסיום מסלול מוסמכים במנהל עסקים (MBA ). לקראת הטקס  נתבקשתי לשאת את נאום הברכה בשם הסטודנטים. לשמחתי מספר ימים לפני הטקס הגיע לידי ערכת 52 הסודות מאחורי קסם השיווק.  הוקסמתי! ובחרתי לשלב קטעים מתוך הקלף אס לב אדום: דרך הקסמים המתאר את אתגרי השיווק במאה העשרים ואחת. הנאום שזכה לתגובות נלהבות שבאו לידי ביטוי גם במחיאות הכפיים הסוערות וגם בדברי התודה".

 

חידות למשתתפים בפגישות צוות וישיבות שיווק ומכירות: לפני הפגישה בחרו קלף אחד שמייצג הכי מדויק את נושא הפגישה או את הבעיה המרכזית בה אתם עומדים לדון.  בתחילת הפגישה, הציגו את המסר בחזית הקלף ובקשו מהמשתתפים לנסות ולפענח את המסר/התוכן שמאחוריו. לאחר שכל המשתתפים הביאו דעה/תרמו לתרגיל הקריאו את הטקסט שבגב הקלף. לסיום שאלו את המשתתפים: למה לדעתכם בחרתי לפתוח הת הדיון היום דווקא עם הקלף הזה.....?

 

השראה על לוח המודעות או שולחן הכתיבה: בין הקלפים בערכה תמצאו לא מעט פרובוקציות ומסרים מעוררי מחשבה. הצמידו את בקלפים הללו ללוח המודעות במסדרון או בפינת הקפה והמתינו לגובות הקהל. הן לא תאחרנה להגיע. לקוסמים החרוצים מומלץ להחליף את הקלף בכל שבוע. פינת קסם השיווק. מומלץ לבצע את התרגיל גם ע"ג לוח המודעות האישי במשרד ולהמתין לתגובות המבקרים.  

 

הרעיונות שלך! נשמח לקרוא אותם ולפרסמם כאן באתר. שלחו אותם ישירות לאלירון טובי.